Przedstawiamy regulamin gier i zabaw dla klas I - III - Kaliski Dzień Sportu Szkolnego
Zbiórka dzieci 15.06.2016r godz. 9.30 - obiekty sportowe ZSG-H ul. Długosza.
REGULAMINY
Program gier i zabaw ruchowych – klasy I - III
* - Wyścig z woreczkiem
Ustawienie początkowe: dzieci stoją w rzędach na wprost trasy sztafetowej, na której ustawiono chorągiewkę - oznaczającą półmetek Przebieg : Na sygnał prowadzącego pierwsze dzieci biegną z woreczkiem w ręce w kierunku chorągiewki, wykonują jej obiegnięcie i wracają jak najszybciej do swoich rzędów przekazując woreczek następnym zawodnikom. Wygrywa ten zespół, który najwcześniej ukończy rywalizację.
Ustawienie początkowe: Zawodnicy stoją w rzędach. Pierwszy z zawodników trzyma w ręce woreczek gimnastyczny. Na sygnał prowadzącego zawodnik kładzie sobie woreczek na głowie i slalomem między pachołkami biegnie do półmetka i z powrotem uważając , by woreczek nie spadł mu z głowy. W przypadku upadku woreczka wraca do miejsca w którym spadł woreczek kładzie go na głowie i kontynuuje bieg. Wygrywa zespół, który najszybciej wykona wyścig najszybciej.
* -Piłka w tunelu
Ustawienie początkowe: uczestnicy stoją w rzędach w rozkroku - tworząc "tunel" Przebieg wyścigu: Na sygnał prowadzącego pierwsi z rzędów podają piłkę w tunel. Dzieci podają piłkę między nogami. Kiedy ostatni z rzędu otrzyma piłkę, biegnie z nią na początek i podaje piłkę w tunel, itd. Wygrywa ten zespół, który jako pierwszy ustawi się w pierwotnej pozycji.
* - "Uni - hok"
Ustawienie: uczestnicy stają w rzędach, naprzeciwko ustawionych pachołków. Przebieg wyścigu: Na sygnał prowadzącego pierwsze dzieci z rzędów wybiegają, prowadząc krążek kijami do uni hoka, między pachołkami, do oznaczonego półmetka. Wracają do rzędów, prowadząc krążek w ten sam sposób i przekazują przybory następnej osobie. Wygrywa ten zespół, który pierwszy zakończy wyścig.
Ustawienie: zespoły stoją w rzędach. Przebieg: Opiekun danego zespołu prowadzi dzieci slalomem pomiędzy słupkami i wraca do linii mety. Zawodnicy trzymają się za biodra i uważają by stonoga się nie rozerwała. W przypadku rozerwania stonoga staje, łączy się od nowa i biegnie dalej. Wygrywa najszybszy zespół.
Zespoły 10 osobowe ( 5 dziewczynek + 5 chłopców )
Zgłoszenia: do 13 czerwca do kol. Waldemara Kuświka